Недільні думки. 15-та Неділя по Зісланні Святого Духа Найбільша заповідь (Мт. 22, 35-46)
Дві
Заповіді Любові відомі кожному християнину. Недаремно, дехто вважає, що якби
довелося скоротити Євангеліє тільки до одного слова, то вартувало б залишити
слово «любов» і сенс Євангелія залишився б зрозумілий.
«Люби
Господа, Бога твого, всім твоїм серцем, усією твоєю душею і всією думкою твоєю:
це найбільша й найперша заповідь (Мт. 22, 37-38). Ісус вказує, що людина у
всій своїй цілісності повинна любити Бога. Любити – означає вміти віддавати і
приймати. Віддавати усе що можемо, в міру всіх наших можливостей, для Бога і
Його більшої слави. Приймати – Його любов, а значить дозволити собі бути
слабким і потребуючим Божої благодаті, а не уявляти себе добрим і сильним
християнином, який не потребує помочі від Бога та ближніх.
«А
друга подібна до неї: Люби ближнього твого, як себе самого» (Мт. 22, 39б). Отже
мірою любові до ближнього, Ісус ставить любов до себе самого. Любити себе – не
означає бути егоїстом, а означає прийняти себе у правді, таким яким я є
насправді; означає віддати Богові мої вади, гріхи та недоліки, і разом з Ним
виправляти їх; означає дозволити іншому бути недосконалим і прийняти його, як і
себе, у всій правді.
Дві Заповіді Ісус підсумовує словами: «На ці дві заповіді ввесь закон і пророки
спираються» (Мт. 22, 40). Отже все, що було до Христа – це підготовка до
сприйняття заповідей любові волочених у Христі. Недарма один із українських
перекладів Біблії (митрополита Івана Огієнка) подає слова Христові у наступний
спосіб: «Не подумайте, ніби Я руйнувати
Закон чи Пророків прийшов, Я не руйнувати прийшов, але виконати» (Мт. 5, 17).
Нажаль для фарисеїв цієї відповіді
недостатньо. Ісус дуже велику частину своїх проповідей присвятив саме їм, в
надії навернення сердець тих, які навчали народ і були його проводарями. «Що ви думаєте про Христа? Чий він син?»
(Мт. 22, 42) – запитує Ісус не тільки книжників, але кожного хто читає чи
чує слова Святого Євангелія. Ми знаємо відповідь: Він Божий Син, Він – Царський
Син, бо тільки справжній цар, може померти з любові до свого Отця і свого
народу, а тому Дві Заповіді Любові – це не красива теорія, а спосіб життя
Христа і кожного хто хоче йти слідом за Ним.
Коментарі
Дописати коментар