Недільні думки. 20-та Неділя по Зісланні Святого Духа. Воскресіння сина наїнської вдови (Лк. 7, 11-23)
Євангельська
розповідь про воскресіння сина наїнської вдови репрезентує Христа, як
всесильного Бога, Який має владу долати незворотність смерті, володіє силою
наказувати навіть мертвим: «Юначе, кажу
тобі, встань!» (Лук. 7, 14б). Та проте, за цією всемогутністю Господа,
криється щось дуже тендітне і неймовірно глибинне. Євангелист Лука зауважує, що
коли Ісус побачив похоронну процесію, у якій вдова супроводжувала до гробу
свого єдиного сина, – Ісус «зглянувся над
нею» (пор. Лук 7, 13), інші українські переклади подають грецьке дієслово
εσπλαγχνισθη, яке використав у цьому місці євангелист Лука, як «змилосердився».
Винятковість цього євангельського
уривку у тому, що пригнічена своїм великим горем вдова нічого не просить у
Ісуса, також й інші не звертаються до Ісуса з жодним проханням. Проте, Господь
заглядає у саму глибину материнського серця страждаючої вдови і його людське
серце милосердилося над трагедією цієї бідної жінки, співстраждає з її
невимовним болем.
Похоронна процесія, у якій будуть нести
скатоване тіло нашого Господа, буде супроводжена Його страждаючою Матір’ю (пор. Ів. 19, 25; Лук 23, 55.). Єдиного
Сина Пресвятої Богородиці, Єдинородного Сина Отця, буде покладене до гробу.
Бачачи божественним зором майбутній трагічний момент свого власного життя,
життя своєї Пресвятої Матері і бачачи тут перед собою смерть у всій її
драматичності, несправедливості та болючості, Господь зупиняє не тільки
похоронну процесію, але увесь природній порядок космосу, у якому існує
неминучий закон смерті. Він торкається до похоронних марль, що згідно
старозавітнього закону означає статися нечистим (пор. Чис. 19,11), отож Господь іде у глибінь всього зла смерті,
доторкаючись до всієї нечистоти, яка породжена первородним гріхом. Ось тут і
проявляється нечувано глибинна близькість Бога до людини, Бога Який повноцінно
розділяє трагізм тимчасового людського життя на землі.
Господь звертається не тільки до
скорботної матері: «Не плач!» (Лук. 7,
13б) але в її особі до всього людства, яке безсиле і безпорадне перед
обличчям смерті. У ранок свого воскресіння Ісус звернеться із запитанням до
Марії Магдалини: «Жінко, чого ж ти
плачеш, кого шукаєш?» (Ів. 20, 15). Ісус у день свого воскресіння стане
відповіддю на людський плач та на біль втрати. Він воскресне, щоб всі хто
вірують йому мали життя вічне (пор. Ів.
5, 24).
Сьогодні
ж Господь торкається марлевих пов’язок мертвого юнака, щоб дарувати йому тимчасове
життя, яке стане найбільшим утішенням для його матері. Ісус торкається і наших
зболених сердець, які несуть у собі біль втрати, розлуки та горя. Він
звертається: «Не плач!», не для того щоб зупинити наші людські емоції
страждання, але для того, щоб вкотре підтвердити, що Він повністю і до кінця
розділяє з нами нашу чашу терпінь: «Оце й
ви нині в журбі. Але я вас знову побачу, і зрадіє ваше серце, і ніхто ваших
радощів від вас не відбере.» (Ів. 16, 22).
Коментарі
Дописати коментар