Божественна Літургія. Початок і значення ІІ


   Одним із найбільших скарбів Христової Церкви є 7 Святих Таїнств. Це особливі священнодійства під час яких за допомогою різних матеріальних середників-засобів (слова, води, мира, хліба, вина, покладання рук і т.і.) діє сам Господь, який здійснює певну зміну особи, яка приймає те чи інше Святе Таїнство.
        Божественна Літургія – це також Святе Таїнство, а значить, за молитвами, рухами, видимим простором та різними матеріальними речами, які використовуються, є прихована певна духовна, невидима, божественна реальність. Найбільш яскравим прикладом є сама Пресвята Євхаристія, хоча погляд і смак ідентифікують її як хліб і вино, християнська віра бачить у них дуже відмінну сутність – живі Тіло і Кров Ісуса Христа.
         Мабуть Христос не даремно використав саме хліб і вино, як матеріальний засіб для Євхаристії. Ці продукти є доволі поширеними та доступними у цілому світі. Сам хліб має глибоке символічне значення, як символ смерті заради життя (пшеничне зерно помирає, щоб дати життя цілому колоску з багатьма зернинами). Виноградний ж промисел, у близькосхідній культурі, займав мабуть рівне місце із хліборобством, адже вино використовувалося як засіб дезінфекції, а також здавна було символом радості. Звідси випливає символ очищення («дезінфекції») гріхів кров'ю Ісуса Христа. 
         Дуже важливо знати, що Тайна Вечеря стала здійсненням слів Ісуса, які Він говорив під час своєї проповідницької діяльності: «Я – хліб живий, що з неба зійшов. Коли хтось цей хліб їстиме, житиме повіки. І хліб, що його я дам, це – тіло моє за життя світу.» (Ів. 6,51) «Бо тіло моє – їжа правдива, і кров моя – правдивий напій. Хто споживає тіло моє і кров мою п'є, той у мені перебуває, а я – в ньому.»(Ів.6,55-56). Саме тому віра Церкви у реальну живу присутність Христа у Євхаристії не є людською вигадкою, а волею самого Бога.
         Повертаючись до теми духовної реальності, варто зауважити, що Божественна Літургія – це входження у божественну реальність, тобто у небесний простір перебування Бога. Всі учасники Літургії у містичний, невидимий, духовний спосіб приєднуються до безперервної молитви і прослави Бога, яка триває вічно. Різні обряди, рухи, дії, слова, молитви, матеріальні предмети допомагають нам у людській матеріальний спосіб відобразити безперервну прославу Бога. Недаремно Літургія називається також Таїнством Євхаристії. Слово «євхаристія» грецького походження і означає «благодарення», «подяка». Під час Літургії відбувається дуже особливе благодарення (подяка), адже в імені людства жертвується сам Христос. Ісус є Богом і людиною, і саме цей факт дозволяє Йому виступати і жертвувати собою в імені цілого людства. З іншого боку, саме правда про воплочення Ісуса Христа (віра у те, що Бог став людиною залишаючись Богом) уможливила звершування всіх Таїнств. Адже у Таїнствах ми бачимо цілком фізичні, матеріальні речі, воднораз знаємо, що за ними криється дія самого живого Бога. Подібно сучасники Ісуса, бачили перед собою людину, проте воднораз перед ними був сам Господь.     



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Недільні думки. 3-тя Неділя по Зісланні Святого Духа. Проповідь Христа (Мт. 6, 22-33)

Недільні думки. 24-та Неділя по Зісланні Святого Духа. Зцілення кровоточивої жінки та воскресіння дочки Яіра (Лк. 8, 41-56)

Недільні думки. 31-та Неділя по Зісланні Святого Духа. Зцілення єрихонського сліпця (Лк. 18, 35-43)