Недільні думки. ІV-та Неділя Великого Посту (Мр. 9, 17-31)
Добігає
до закінчення земне життя Ісуса. Він преображається перед трьома учнями (див. Мр. 9, 1-13) і запрошує їх
розділити з Ним останню земну мандрівку, яка має привести Його до Єрусалиму.
Зійшовши з гори, Христос потрапляє у вир суперечки (див. Мр. 9, 14-16), а також історії страждання батька та його
біснуватого сина.
«О
роде невірний! Доки я буду з вами? Доки вас терпітиму?» (пор. Мр. 9, 19).
Нелегко чути такі слова з уст самого Господа, а проте, – це вираження земної
реальності людського буття, – життя в грісі та затьмарення злом. Такий стан
хоча і спонукає людину шукати виходу, прощення, зміни, духовного оздоровлення,
душевного миру, та все ж, він затемнює дар віри. Батько промовляє до Христа: «…якщо можеш, поможи нам, змилосердися над
нами…» (пор. Мр. 9, 22), на що одразу отримує відповідь: «Щодо того – якщо можеш – то все можливо тому,
хто вірує» (Мр. 9, 23б). Ці слова сповнюють великої надії, впевненості, що
дар щирої віри здатен просвітити життя людини в найважчі моменти терпіння та
болю.
«Вірю,
поможи моєму невірству!» (Мр. 9, 24б) – одна з найкращих молитвов Святого
Письма, яку варто часто повторювати кожному, хто відчуває сумнів у Божій
помочі, для кого важкі обставини його власного життя затемнюють Божу доброту,
милосердя та всемогутність.
Ісус зцілює хворого юнака, наказуючи
злому духові: «Вийди з нього й не входь
більше в нього!» (Мр. 9, 25б), а відтак ставить на ноги того, що ще мить
тому лежав на землі наче мертвий (див.
Мр. 9, 26). Так Господь входить у драму страждання батька і сина очікуючи
тільки одного, – віри. Саме чесноти віри часто не вистачає тим, хто нарікає на
Бога і ближнього, забуваючи, що «…все
можливо тому, хто вірує.» (пор. Мр. 9, 23).
«Віра
без діл мертва» (Як. 2, 26б), –напиши згодом у своєму посланні апостол
Яків, адже сам Ісус, окрім важливості мати віру, навчає своїх апостолів в
необхідності посту та молитви (див. Мр.
9, 29), як умови оздоровлення, здійснення чуда, допомоги іншим.
Після
вигнання злого духа з біснуватого та приватної розмови з учнями (див. Мр. 9, 28-30) Ісус знову
пускається у дорогу, готуючи своїх учнів до пережиття великого страждання та
драми відкуплення людського роду: «Син
Чоловічий буде виданий у руки людям, і вб’ють його, і, вбитий, по трьох днях
воскресне» (Мр. 9, 31б). Саме хресна смерть Ісуса стає остаточною
відповіддю на зло і гріх людини, запрошуючи кожного, через віру, вже тут на
землі, увійти у Пасхальну містерію Божої перемоги над гріхом.
Коментарі
Дописати коментар