Недільні думки. 27-та Неділя по Зісланні Святого Духа. Звільнення від недуги скорченої жінки (Лк. 13, 10-17)
Субота
– священний день згідно старозавітньої традиції. День прослави Бога і
відпочинку.
Євангеліє неодноразово згадує про Ісуса,
Який проповідує в синагозі саме у суботу. Проповідує не так як інші: «…бо Він навчав їх як повновладний, а не як
книжники їхні» (Мт. 7, 28). Його Слово – це те саме Слово, через яке створений
весь Всесвіт, видимий і невидимий світ. «І
побачив Бог усе, що створив; і воно було дуже добре.» (Бут. 1, 31а). Однак зло
руйнує цю первісну гармонійну картину входячи дуже глибоко в життя людини: «…бо помисли людського серця злі вже з
молодощів…» (пор. Бут. 8,21).
У сьогоднішньому євангельському уривку,
Творець знову дивиться на своє створіння: «побачивши
її» (пор. Лук. 13, 12), дивлячись, знаходить цю дочку Авраама поневолену
від злого духа 18 років. Христос промовляє до неї: «Жінко, ти звільнена від твоєї недуги» (Лук. 13, 12б). У цій жінці
бачиться весь світ поневолений та деформований злим духом. Світ, який перебував
в очікуванні на Того, хто створив його максимально добрим і прийшов знову, щоб реконструювати
його у первозданній красі та доброті.
Субота – день у який Бог-Творець спочив,
щоб приймати невпинну подяку від свого створіння. Субота – день у який Ісус
лежить у гробі, а воднораз визволяє всіх в’язнів аду приймаючи від них прославу
і благодарення. Субота – день у який згадується Песах, вихід Ізраїля із землі
неволі (див. Втор. 5, 12-15).
Голова синагоги не бачить перед собою
ані Творця, ані Визволителя, ані Того хто виводить народ з неволі зла. Він
бачить – порушення приписів.
Неділя –
день, який для всіх християн вже з самого початку існування Церкви є Днем
Господнім, є Пасхою перемоги над злом і смертю. Цей день може і має бути днем
Євхаристії (участі в Божественній Літургії), тобто днем благодарення, але не
може завершуватися тільки у стінах храму. Прославлення Бога має проявлятися у
конкретних вчинках любові, які є нічим іншим, як співучастю у відновленні
первозданної доброти усього сотвореного. Через любов і добро світ освячується
Божою присутністю, а Його Пасхальна перемога стає видимою у конкретних вчинках
доброти.
Коментарі
Дописати коментар